تکنولوژی
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, توسط رامتین

 

انتظارات ما از iOS 7 چیست؟
 

بدون شک جدیدترین سیستم‌عامل دستگاه‌های همراه اپل، یعنی iOS 6 بهترین و کامل‌ترین نسخه این سیستم‌عامل تا کنون است. اما آیا واقعا بهتر از این ممکن نیست؟ فکر نمی‌کنید اگر برخی ویژگی‌های جدید به این سیستم‌عامل اضافه شوند، تجربه کاربری بهتری خواهید داشت؟ در ادامه می‌توانید سه خواسته مهم ما از نسخه بعدی iOS را مشاهده نمایید.


ادامه مطلب...
iOS 6.0.1 منتشر شد: بهبود برخی مشکلات iOS 6 و معرفی برخی قابلیت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان

پس از سروصداهای ناشی از ضعف‌های فاحش

iOS 6

، اپل حالا نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل خود را به صورت آزمایشی با بهبودهایی در نقشه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. نسخه جدید بعد از گذار از این مرحله، به صورت عمومی عرضه خواهد شد.


ادامه مطلب...
اندروید ۴.۲
اندروید ۴.۲

گوگل امروز علاوه بر تلفن نکسوس ۴ و تبلت نکسوس ۱۰ از سیستم‌عامل اندروید ۴.۲ نیز پرده برداری کرد. غول جستجوی دنیا، اندروید ۴.۲ را «طعم تازه‌ای از آبنبات پاستیلی» می‌نامد و دلیل آن هم شباهت زیاد این نسخه از اندروید نسبت به نسخه ۴.۱ است. اما این بدین معنی نیست که اندروید ۴.۲ فاقد قابلیت‌های اساسی و تازه است. در ادامه مطلب با قابلیت‌های تازه اندروید ۴.۲ گوگل آشنا خواهید شد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
رمز عبور تصویری ویندوز ۸: امن یا گیج کننده؟!
مایکروسافت

در

ویندوز ۸

قابلیت استفاده از رمز عبور به صورت ژست‌های انگشتی روی تصاویر را اضافه کرده است. اما این متد جدید، برای کاربران عادی جذاب خواهد بود یا گیج‌کننده؟!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 8
Windows 8

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از شرکت‌ها قصد ندارند به این زودی‌ها سیستم‌های خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهند، برخی از منتقدین نیز رابط کاربری لمسی ویندوز ۸ را مناسب امور جدی و کارهای اداری نمی‌دانند. اما دلایل بسیاری برای اثبات خلاف این موضوع وجود دارد. در این مقاله به بیان ۸ دلیل که ویندوز ۸ را به یک انتخاب خوب برای شرکت‌ها و انجام امور جدی تبدیل می‌کند، می‌پردازیم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
آیا اندروید در نبرد سیستم‌عامل‌ها پیروز شده است؟

سیستم عامل موبایل گوگل پشت سر ویندوز مایکروسافت حرکت می‌کند. اندروید با سرعت فزاینده‌ای رو به رشد است و نیتن ایگل، مدیر عامل کمپانی مطالعات بازار موبایل Jana معتقد است که هم‌اکنون اندروید در این نبرد پیروز شده و در سال ۲۰۱۳، سیستم عامل مایکروسافت را پشت سر خواهد گذاشت.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows Xp
Windows Xp

کاربران زیادی از 

ویندوز ۸

مایکروسافت استقبال کردند. سیستم‌عامل مدرن و متفاوت مایکروسافت با توانایی‌های منحصر بفرد و یکپارچگی آن با ویندوزفون ۸، توانسته نظر مثبت خیلی‌ها را به خود جلب کند. اما یک مسأله مهم فراموش شده است. هنوز نزدیک به نیمی از کاربران ویندوز، از ویندوز XP استفاده می‌کنند. با توجه به سیاست‌های مایکروسافت آینده این گروه، با‌عرضه رسمی ویندوز ۸ مبهم خواهد بود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Thinkpad Tablet 2 Spec
Thinkpad Tablet 2 Spec

همانطور که می‌دانید رابطه کاربری ویندوز ۸ که در آن همه چیز بصورت کاشی‌های کنار هم نمایش داده می‌شوند با نام Metro شناخته می‌شود حال براساس گزارش ZDNet و به نقل از یک منبع نزدیک به مایکروسافت، این غول نرم‌افزاری قصد دارد، نام مترو را حذف و Windows 8 را جایگزین آن کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 8 Lock Screen
Windows 8 Lock Screen Win8China

دیروز نسخه نهایی ویندوز ۸ مایکروسافت به بیرون درز کرد. این اتفاق یک روز پس از آن که سیستم عامل جدید مایکروسافت به شرکایش ارائه شد، به وقوع پیوست. اما قبل از آن نیز وب سایت Win8China اطلاعاتی در رابطه با گزینه‌های سفارشی‌سازی صفحه آغازین و صفحه قفل را منتشر کرده بود. نسخه نهایی ویندوز ۸ بیست گزینه سفارشی‌سازی خواهد داشت.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 8 Default Background
Windows 8 Default Background

مایکروسافت به زمان انتشار نسخه RTM ویندوز ۸ نزدیک می‌شود، این نسخه از ویندوز که تقریبا نسخه نهایی این سیستم‌عامل خواهد بود، تنها در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا محصولات خود را با سیستم‌عامل جدید مایکروسافت سازگار کنند. حال تصویر پس‌زمینه ویندوز ۸ که برروی نسخه RTM نیز وجود خواهد داشت به بیرون درز کرده است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Asus Transformer
Asus Transformer

کمی پس از اعلام اچ‌تی‌سی مبنی بر بروزرسانی اندروید ۴.۱ برای برخی از تلفن‌های سری One، حالا اسوس رسما اعلام کرده که در حال تهیه بروزرسانی اندروید ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی برای تبلت‌های ترنسفورمر خود است. تبلت‌هایی که در ماه‌های آینده به نسخه جدید اندروید بروز خواهند شد شامل Transformer Pad, Transformer Prime و Transformer Pad Infinity می‌شوند.


ادامه مطلب...
HTC One X
HTC One X Zoomit

احتمالا برای بسیاری از خوانندگان زومیت این سوال مطرح می‌شود که آپدیت آخرین نسخه سیستم عامل زیبای گوگل یعنی اندروید ۴.۱ (Jelly Bean) برای کدامیک از گوشی‌های هوشمند فعلی عرضه خواهد شد و این موضوع مطمئنا در تصمیم‌گیری خرید بسیار موثر خواهد بود. امروز شرکت اچ‌تی‌سی خبر خوشی را به دارندگان گوشی های ONE X و ONE S داد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ جمعه 27 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 8 Release Date
Windows 8 Release Date

مایکروسافت تاریخ دقیق عرضه نسخه نهایی ویندوز ۸ را در جلسه سالیانه فروش شرکت اعلام کرد. نسخه نهایی ویندوز ۸ در ۲۶ اکتبر (۵ آبان روز جمعه) منتشر خواهد شد. براساس اعلام وب‌لاگ رسمی مایکروسافت در همان روز امکان بروز رسانی کامپیوترهای مجهز به نسخه‌های قبلی ویندوز به ویندوز ۸ نیز ارائه خواهد شد.


ادامه مطلب...
کالیبره کردن باتری در اندروید به چه معناست و این کار چگونه صورت می‌گیرد؟

اگر از جمله خوره‌های اندروید هستید و با رام گوشی‌تان زیاد ور می‌روید، بد نیست بدانید ممکن است به خاطر تعویض پیاپی رام گوشی‌تان، بخش بزرگی از باتری خود را از دست داده باشید. شاید خودتان هم متوجه این کم شدن عمر باتری شده باشید، در این مطلب آموزش می‌دهیم که چگونه به روشی ساده هر بار پس از عوض کردن رام باتری دستگاه اندرویدی‌تان را کالیبره کنید تا هیچ گاه با مشکل باتری مواجه نشوید. اگر هم حس می‌کنید عمر باتری گوشی‌تان کم شده است یک بار باتری آن را کالیبره کنید. شاید مشکل‌تان حل شد!


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Windows 8 vs Windows 7
Windows 8 vs Windows 7

مایکروسافت در کنفرانس BUILD یکی از نکات خیره‌کننده و قابل تحسین ویندوز 8 را استفاده از حافظه کمتر و سرعت بوت سریعتر نسبت به ویندوز 7 اعلام کرد و پس از آن، بارها به این موضوع اشاره نمود. PC Magazine نیز در همین راستا آزمایش‌های متفاوتی را بر روی نسخه پیش‌نمایش ترتیب داده است که از جمله مهم‌ترین نتایج آن برتری 55.26 درصدی ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 در سرعت شروع به کار است. بی‌شک این برتری می‌تواند ویندوز 8 را به یک گزینه مناسب برای تبلت‌ها تبدیل کند.


ادامه مطلب...
Windows Phone 8 Apollo / New Keyboard
Windows Phone 8 Apollo / New Keyboard WMPowerUser

مایکروسافت با معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوزفون، گام‌های بزرگی را در نزدیک‌تر شدن به رقبای خود یعنی اندروید و iOS برداشت، هسته ویندوزفون را با ویندوز ۸ یکی کرد و تغییرات جذابی را در رابط کاربری و صفحه اصلی سیستم‌عامل اعمال نمود. حال تصویری از طرح جدید کی‌برد ویندوز فون به بیرون درز کرده که دارای طراحی انعطاف‌پذیر و منحنی شکلی است که تایپ با انگشت شست دست را راحت می‌کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Nokia Maps
Nokia Maps

۵ روز تا مراسم رونمایی از ویندوز فون ۸ از سوی مایکروسافت باقی مانده است. در همین حال هر روز شاهد شایعات و جزئیات بیشتری پیرامون این سیستم‌عامل هستیم. بنا بر اخباری که به بیرون درز کرده، قرار است در کلیه گوشی‌های ویندوزی، نقشه‌های نوکیا جایگزین نقشه‌های بینگ شده و قابلیت مسیریابی سه بعدی نیز به آن افزوده شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, توسط رامتین
Apple Maps vs Google Maps
Apple Maps vs Google Maps

اپل در نسخه جدید iOS که پاییز عرضه خواهد شد با سرویس نقشه گوگل خداحافظی کرده و سرویس نقشه اختصاصی خود را جایگزین آن خواهد کرد. حال این که عاقبت این کار به کجا خواهد انجامید هنوز معلوم نیست ولی بی‌شک همان‌قدر که می‌تواند به استقلال اپل از گوگل و سود بیشتر برای این کمپانی کمک کند، می‌تواند به ضرر این کمپانی نیز بیانجامد. به نظر می‌رسد سرویس جدید اپل بسیار پرقدرت خواهد بود اما پشتوانه کاربران فراوان نقشه گوگل می‌تواند برای اپل دردسر ساز شود. در ادامه به بررسی اجمالی محصول جدید اپل و برخی ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم و برخی خصوصیاتش را با سرویس گوگل مقایسه نموده‌ایم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب...
تصاویر به بیرون درز کرده از ویندوز فون ۸: یکپارچگی با اسکایپ و نرم‌افزار جدید دوربین

مایکروسافت ۴شنبه آینده، ویندوز فون ۸ را در یک کنفرانس اختصاصی معرفی خواهد کرد. اما حالا براساس تصاویری که از این سیستم‌عامل به بیرون درز کرده و توسط Nokia Innovation در فضای مجازی منتشر شده است مشخص شده که نسخه ۸ سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت بطور کامل با اسکایپ یکپارچه شده است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مکالمه ویدیویی اسکایپ دقیقا در قالب نرم‌افزار داخلی مربوط به تماس ویندوز فون، برقرار می‌شود.


ادامه مطلب...
Apple iOS 6
Apple iOS 6

دیشب بسیاری از شایعاتی که قبل از برگزاری کنفرانس مخصوص تولیدکنندگان WWDC به بیرون درز کرده‌ بود شامل نمایشگر رتینا برای مک‌بوک، سیستم‌عامل iOS 6 و ارائه جایگزین سرویس نقشه گوگل، به حقیقت پیوست. اپل در کنفرانس دیشب از iOS 6 با ۲۰۰ قابلیت تازه پرده‌برداری کرد که مهمترین آنها امکانات تازه دستیار صوتی Siri و قابلیت نصب آن برروی New iPad، سرویس نقشه اختصاصی اپل، یکپارچگی کامل با شبکه اجتماعی فیس‌بوک و مدیریت بهتر بر تماس‌ها است. در ادامه مقاله به آنچه در نسخه جدید iOS اضافه خواهد شد می‌پردازیم.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد